Dlaczego warto skorzystać z audytu UX dla swojej strony głównej?

Podejście do audytu UX to proces, w którym strona internetowa firmy jest oceniana i ulepszana. Proces ten może pomóc firmom poprawić komfort korzystania z witryny i zwiększyć liczbę konwersji.

Korzyści płynące z korzystania z audytu UX na stronie głównej są takie, że może pomóc Ci być na bieżąco z najnowszymi trendami w projektowaniu stron internetowych, zapewnia wgląd w to, jak poprawić współczynniki konwersji Twojej witryny i pomaga zachować konkurencyjność w sklep.

Co to jest UX i UI?

Interfejs użytkownika (UI) to część oprogramowania, która umożliwia użytkownikowi interakcję z nim. Doświadczenie użytkownika (UX) odnosi się do całego procesu interakcji z produktem, począwszy od jego projektowania, rozwoju i użytkowania. 

W tej sekcji omówimy szczegółowo interfejs użytkownika i wrażenia użytkownika, a także różnice między nimi. interfejs użytkownika (UI) to oprogramowanie, które pozwala użytkownikowi na interakcję z nim. Zawiera nie tylko rzeczywisty interfejs produktu, ale także podstawową technologię, która go napędza. 

Doświadczenie użytkownika (UX) odnosi się zarówno do oprogramowania, jak i sprzętu, a także ich użytkowania w czasie. Różnice między doświadczeniem użytkownika (UX) a interfejsem użytkownika (UI) można podsumować w 4 kluczowych obszarach: 

  • Różne informacje widoczne na ekranie urządzenia (takie jak liczba utworów na liście odtwarzania i bieżąca godzina) 
  • Wiek ludzi i ich doświadczenie z technologią Specyficzne dla użytkownika preferencje dotyczące dotyku, rozmiaru czcionki i innych opcji wyświetlania 
  • Mediana wzorców użytkowania aplikacji pobieranych na urządzenie, słowa kluczowe i nazwy aplikacji,
  • Liczba aplikacji zainstalowanych na urządzeniu.

Jakie są 9 etapów audytu UX?

Projektowanie UX to proces, który angażuje wiele osób. Projektanci UX, programiści, menedżerowie produktu i wielu innych będą zaangażowani w proces projektowania produktu. Audytu UX używamy, aby zapewnić, że produkt jest zaprojektowany zgodnie ze standardami branżowymi i najlepszymi praktykami.

9 etapów przedstawia się następująco:

  1. Określ swój cel
  2. Przeprowadź wywiad z interesariuszami
  3. Przeprowadź analizę luk
  4. Twórz szkielety i projekty o wysokiej wierności
  5. Testuj prototypy z użytkownikami 
  6. Analizuj dane z testów użytkowników 
  7. Dokumentuj wyniki i formułuj zalecenia 
  8. Opracuj produkt końcowy, aby ocenić skuteczność projektu, przeprowadza się test użyteczności. Po otrzymaniu wyników pojawiają się zalecenia mające na celu poprawę całości produktu. 
  9. Przedstaw wyniki zespołowi . Wyniki ankiety wśród klientów prezentowane są zespołowi. Następnie zespół przedstawia zalecenia w świetle otrzymanych informacji zwrotnych. W ten sposób firma jest w stanie upewnić się, że zawsze ulepsza swój produkt.

Jak przeprowadzić skuteczny audyt UX ?

UX to termin używany na wiele różnych sposobów. Może odnosić się do wrażenia użytkownika produktu lub usługi, co jest najważniejsze dla użytkowników. Ale może również odnosić się do interfejsu użytkownika, czyli tego, co użytkownicy widzą i z którym wchodzą w interakcję.

W tym artykule omówimy, jak przeprowadzić skuteczny audyt UX w 4 krokach i wykorzystać checklistę do zarządzania projektami UX. Lista kontrolna projektu UX pomoże Ci uporządkować zadania i śledzić postępy.

Przeprowadzenie skutecznego audytu UX:

– Określ zakres swojego audytu

– Przeprowadź wywiady z interesariuszami (np. kluczowymi członkami zespołu) na temat ich zrozumienia aktualnego stanu produktu

– Zdefiniuj kryteria sukcesu dla sukcesu

– Zidentyfikuj luki między obecnym stanem a stanem po przeprowadzeniu procesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

osiem + 18 =