Wiele osób prowadzących własną działalność, która opiera się na branży e-commerce, zmaga się z trudnościami w przyciągnięciu nowych grup potencjalnych klientów. Tworzenie unikalnych i wciągających treści zdaje się być świetnym rozwiązaniem, ale jak tego dokonać kiedy branża, w której się działa, jest powszechnie uznana za niezbyt interesującą?
Otóż każdy temat może być interesujący, jeśli przedstawi się go we właściwy sposób.
Każdy SEO specjalista stwierdzi, że najgorszą rzeczą, jaką można zrobić, jest zamieszczanie nudnych i nieinteresujących treści stricte branżowych. Tak naprawdę, osoba zastanawiająca się nad zakupem drzwi wejściowych nie będzie prawdopodobnie zainteresowana szczegółowym procesem ich produkcji. Do odwiedzenia strony zachęcić ją jednak mogą najnowsze trendy i innowacyjne rozwiązania w zakresie stolarki drzwiowej. Przedstawiając swoją ofertę w ten sposób, firma zyska na atrakcyjności.
Zasadniczo treść, która ma praktyczne zastosowanie, jest z natury interesująca lub przynajmniej bardziej ciekawa niż ta, która nie ma przełożenia na realną użyteczność w życiu codziennym. Dlatego też projektując treści na firmową witrynę lub prowadzonego bloga branżowego, należy skupić się na użytecznych i wartościowych dla laika treściach, z których uzyskaną wiedzę będzie mógł wykorzystać w swoim życiu. Największą popularnością cieszą się więc:
Różnego rodzaju wartościowe treści są nie tylko najłatwiejsze do stworzenia, ale również najbardziej przydatne pod względem optymalizacji witryny pod kątem SEO. A co to jest SEO w zasadzie? Pozycjonowanie i jego efekt, jest uzależnione od zamieszczania wysokiej jakości, interesujących grafik. Umieszczone na stronie zdjęcia i infografiki, czynią treść bardziej wciągającą i zróżnicowaną. Zmysł wzroku jest jednym z najsilniejszych – w związku z tym użytkownicy strony chętniej będą zapoznawać się z treściami uzupełnionymi atrakcyjnymi grafikami. Wielu przedsiębiorców nie może sobie pozwolić na samodzielne tworzenie treści.
Dlatego też, dobrym rozwiązaniem jest współpraca z agencją, która wie, co to jest SEO, dzięki czemu, nie tylko dostarczy unikalny, zgodny z najnowszymi wymogami wyszukiwarek content, ale zadba o całą oprawę witryny. Oferta grupy iCEA obejmuje już na samym początku współpracy, darmowy, kompleksowy audyt, który wykaże, co powinno zostać zmodyfikowane, aby strona www uplasowała się wysoko w wynikach wyszukiwania. i
CEA swoje doświadczenie zdobyła dzięki praktycznemu udziałowi w różnego rodzaju kampaniach marketingowych, nawet tych, których budżet oscylował w granicy miliona złotych. To wszystko przekłada się na rozwój biznesu klienta.
Prostota sukcesem marketingu
Jednym z największych sekretów sukcesu w content marketingu jest pisanie własnym, trafiającym do odbiorcy stylem językowym. Pompatyczne treści nie są już dobrze odbierane przez użytkowników portali, blogów oraz stron tematycznych. Czytelnicy chcą w łatwy i prosty sposób zapoznać się z zamieszczonym przekazem. Swobodny i luźny, ale nadal merytoryczny oraz kulturalny styl pisania jest najlepszym rozwiązaniem.
Wiedząc co to jest SEO oraz w jaki sposób jesteśmy w stanie ubogacić je właściwą treścią, z powodzeniem zwiększymy zasięg i skuteczność naszej witryny. Dobrym zabiegiem na realizację content marketingu, który sprzyjać będzie SEO jest storytelling.
Ludzie są zazwyczaj najbardziej zainteresowani prawdziwymi historiami. Użycie narracji w zamieszczanej treści jest bardziej dostępne. Zamieszczane historie mogą być prawdziwymi przykładami, takimi jak studia przypadków – case study, lub być infografikami, które pomagają zrozumieć skomplikowany temat.
Storytelling sprawia, że dowolny temat, nawet ten z mniej dostępnej branży, stanie się bardziej przystępny. Wszystkie treści na własną stronę, szczególnie te bardzo specjalistyczne można zlecić agencji SEO. Specjaliści będą wiedzieć, co przyciąga uwagę potencjalnej grupy odbiorców i jaki sposób przedstawienia treści będzie najbardziej wciągający.
Aby zainteresować potencjalnych klientów swoją ofertą, warto dążyć do niecodziennych tematów, a jeśli stawia się jednak na te tradycyjne lub bardziej znane – można dodać do treści coś zaskakującego aby je ożywić. W ten sposób kreowana marka staje się bardziej relatywna a branża przystępna. W celu ułatwienia sobie osiągnięcia wysokich pozycji na liście wyszukiwarek, oprócz zainwestowania w optymalizację witryny wykonaną przez firmę pozycjonującą, warto zadbać o nawiązanie bardziej osobistych relacji z klientami.
Jest to możliwe dzięki tworzeniu lepszych, bardziej osobistych i przydatnych treści, co ma realny wpływ na zwiększenie współczynnika konwersji na własnej stronie. Jeśli zwyczajnie nie wiemy co to jest SEO i nie mamy dość czasu, aby uzupełnić tą wiedzę, losy swojej witryny warto powierzyć profesjonalistom z branży. Taka inwestycja zazwyczaj szybko się zwraca.