Wymiana szyby w aucie nie jest jedną z najdroższych napraw. Przez co wielu z nas nie przywiązuje większej uwagi do całej procedury jej montażu czy też poziomu jakości, jaki sobą reprezentuje. To właśnie ten element odpowiada za nasze bezpieczeństwo podczas jazdy. Dlatego nawet najmniejsza rysa, wgłębienie lub nietypowe odbarwienie powinny wywołać w nas czujność.
Mimo tego, iż drobne uszkodzenia nie wymuszają od razu wymiany całej szyby to dobrze jest udać się do mechanika, aby sprawdził jej stan. Przy wymianie powinniśmy zwracać uwagę na parę podstawowych elementów.
W momencie, gdy szyba jest pęknięta lub częściowo zbita naszym obowiązkiem – ze względu na ryzyko, jakie wytwarzamy podczas jazdy dla siebie i dla innych – jest jej wymiana. Najczęstszym naprawom poddawana jest przednia szyba, która obarczona jest największym ryzykiem uszkodzenia. Drobne kamyczki, zwierzyna, ptactwo czy drobinki spod kół samochodu jadącego przed nami mogą wywołać różnorodne szkody.
Pod żadnym pozorem nie powinno się stosować szyb używanych – te obarczone są już określonym stopniem zużycia i mogą nas zawieść w najmniej oczekiwanym momencie.
Kolejną rzeczą wartą uwagi są tanie zamienniki – te również nie zachęcają swoją jakością. Wykonane przy użyciu najgorszej jakości komponentów, łatwo ulegają porysowaniu, a co gorsza zniekształcają obraz. Za montaż też lepiej nie brać się samemu, bowiem nawet najlepsza szyba źle zamontowana może zacząć przeciekać lub ulec szybkiemu zniekształceniu. W pełnym zsynchronizowaniu szyby z szkieletem samochodu pomogą nam uszczelki uniwersalne, które odpowiadają za ochronę krawędzi szyby w pojeździe.