Marketing internetowy to szeroki termin, który obejmuje szeroki wachlarz działań marketingowych. Obejmuje wszystko, od tradycyjnych metod reklamy, takich jak pay-per-click (PPC) i optymalizacji wyszukiwarek (SEO) do nowszych technik, takich jak content marketing i e-mail marketing. Celem marketingu internetowego B2B jest skierowanie ruchu na Twoją stronę internetową i przekształcenie go w leady lub sprzedaż.
Jeśli chcesz zdobyć przewagę nad konkurencją, to marketing internetowy B2B jest świetną opcją. Oto jak to działa:
Wyszukiwarki mogą pomóc Ci uzyskać większy ruch na swojej stronie internetowej. Zwiększy to widoczność Twojej marki i produktów w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że ludzie, którzy szukają konkretnego produktu lub usługi, będą mogli znaleźć to, czego potrzebują, szybciej i łatwiej niż wcześniej.
Jeśli zrobiłeś wszystko dobrze, to zaowocuje to również zwiększoną sprzedażą. Google Analytics może dać Ci informacje, które słowa kluczowe przynoszą najwięcej ruchu do Twojej witryny, a które konwertują do sprzedaży. Wystarczy, że użyjesz tych słów kluczowych w swojej treści, aby pojawiły się one w widocznym miejscu w wynikach wyszukiwania. To zachęci potencjalnych nabywców do odwiedzenia Twojej strony i zakupienia czegoś z niej.
Kiedy ludzie znajdą na Twojej stronie to, czego szukają, zostawią po sobie cenne informacje, takie jak adres e-mail lub numer telefonu, abyś mógł się z nimi później skontaktować w sprawie innych ofert lub usług, które mogą ich zainteresować.