Podejście do audytu UX to proces, w którym strona internetowa firmy jest oceniana i ulepszana. Proces ten może pomóc firmom poprawić komfort korzystania z witryny i zwiększyć liczbę konwersji.
Korzyści płynące z korzystania z audytu UX na stronie głównej są takie, że może pomóc Ci być na bieżąco z najnowszymi trendami w projektowaniu stron internetowych, zapewnia wgląd w to, jak poprawić współczynniki konwersji Twojej witryny i pomaga zachować konkurencyjność w sklep.
Interfejs użytkownika (UI) to część oprogramowania, która umożliwia użytkownikowi interakcję z nim. Doświadczenie użytkownika (UX) odnosi się do całego procesu interakcji z produktem, począwszy od jego projektowania, rozwoju i użytkowania.
W tej sekcji omówimy szczegółowo interfejs użytkownika i wrażenia użytkownika, a także różnice między nimi. interfejs użytkownika (UI) to oprogramowanie, które pozwala użytkownikowi na interakcję z nim. Zawiera nie tylko rzeczywisty interfejs produktu, ale także podstawową technologię, która go napędza.
Doświadczenie użytkownika (UX) odnosi się zarówno do oprogramowania, jak i sprzętu, a także ich użytkowania w czasie. Różnice między doświadczeniem użytkownika (UX) a interfejsem użytkownika (UI) można podsumować w 4 kluczowych obszarach:
Projektowanie UX to proces, który angażuje wiele osób. Projektanci UX, programiści, menedżerowie produktu i wielu innych będą zaangażowani w proces projektowania produktu. Audytu UX używamy, aby zapewnić, że produkt jest zaprojektowany zgodnie ze standardami branżowymi i najlepszymi praktykami.
9 etapów przedstawia się następująco:
UX to termin używany na wiele różnych sposobów. Może odnosić się do wrażenia użytkownika produktu lub usługi, co jest najważniejsze dla użytkowników. Ale może również odnosić się do interfejsu użytkownika, czyli tego, co użytkownicy widzą i z którym wchodzą w interakcję.
W tym artykule omówimy, jak przeprowadzić skuteczny audyt UX w 4 krokach i wykorzystać checklistę do zarządzania projektami UX. Lista kontrolna projektu UX pomoże Ci uporządkować zadania i śledzić postępy.
Przeprowadzenie skutecznego audytu UX:
– Określ zakres swojego audytu
– Przeprowadź wywiady z interesariuszami (np. kluczowymi członkami zespołu) na temat ich zrozumienia aktualnego stanu produktu
– Zdefiniuj kryteria sukcesu dla sukcesu
– Zidentyfikuj luki między obecnym stanem a stanem po przeprowadzeniu procesu.