Dieta przeciwzapalna z Hashimoto – co warto wiedzieć?

Główną przyczyną Hashimoto są predyspozycje genetyczne, ale może być ona wywołana przez inne czynniki, takie jak stres, infekcje czy nietolerancje pokarmowe.

Dieta przeciwzapalna Hashimoto to dieta, która pomaga w zapobieganiu i leczeniu chorób przewlekłych. Warunki takie jak choroby serca, cukrzyca i rak zostały powiązane ze stanem zapalnym w organizmie. Dlatego spożywanie pokarmów przeciwzapalnych może pomóc zmniejszyć ryzyko rozwoju tych chorób.

Dieta przeciwzapalna została stworzona przez dr Andrew Weila, który praktykuje medycynę od ponad 40 lat. Uważa on, że stan zapalny leży u podstaw wielu przewlekłych problemów zdrowotnych, w tym chorób serca, cukrzycy i raka.

Więc jakie są najlepsze pokarmy do jedzenia na diecie przeciwzapalnej? Oto podstawowy spis:

Żywność bogata w kwasy tłuszczowe omega-3 

Kwasy tłuszczowe omega 3 znajdują się w suplementach oleju rybnego i niektórych orzechach (orzechy włoskie i nasiona lnu). Wykazano, że zmniejszają one stan zapalny w wielu badaniach.

Warzywa 

Warzywa są doskonałym źródłem witamin C, E i A, które mają właściwości przeciwutleniające, które pomagają zwalczać wolne rodniki (niestabilne cząsteczki, które powodują uszkodzenia). Ponadto warzywa zawierają błonnik, który pomaga obniżyć poziom cholesterolu i zmniejszyć ciśnienie krwi poprzez zapobieganie sklejaniu się płytek krwi (skrzepy krwi).

Pełne ziarna 

Pełne ziarna, takie jak brązowy ryż, zawierają duże ilości błonnika, który pomaga obniżyć poziom cholesterolu i obniżyć ciśnienie krwi poprzez zapobieganie sklejaniu się płytek krwi (skrzepów).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

12 − 11 =