W zdecydowanej większości restauracji, które oferują pełen zakres usług klienci mają najczęściej opcję rezerwacji stolika. Dla wielu restauratorów zarządzenie wolnymi stolikami może być sporym wyzwaniem. Niepoprawne działania w tym obszarze prowadzą do frustracji i niezadowolenia klientów, mniejszych zysków i pustych stolików. Dobre zarządzanie przekłada się na szybką obsługę klienta, poprawną rotację stolików, jak i zadowolenie klientów. Jeśli myślimy o dobrym jedzeniu Rabka Zdrój jest jednym z turystycznych miast, w którym warto rezerwować stoliki w lokalach gastronomicznych. Dlaczego?
Rezerwacje przynoszą korzyści nie tylko restauracji, ale również klientowi. Pozwala optymalnie rozłożyć działania w czasie, w wyniku czego obsługa obiadowa przebiega sprawnie. Poprawnie zaplanowany harmonogram, obniża poziom stresu u klientów, jak i obsługi, a właściciel restauracji dokładnie wie, jak zaplanować wieczór. W trakcie szczytowych godzin w restauracji zarządzanie rezerwacjami musi być dokładnie przemyślane – szczególnie biorąc pod uwagę, że średni procent odwoływanie rezerwacji wynosi około 15%. Puste stoły oznaczają mniejsze dochody. Warto też przewidywać tego rodzaju sytuacje.