W żadnym szanującym się warsztacie samochodowym nie może zabraknąć najczęściej używanych i najpotrzebniejszych części. Sprawdzamy, jakie z nich są wyjątkowo często w użyciu i dlaczego muszą zawsze znajdować się pod ręką każdego mechanika. Dzięki temu można wiele napraw przeprowadzić na miejscu, zamiast zmuszać klienta do długiego oczekiwania, aż serwis części zamówi i te dojdą na miejsce.
Częstym uszkodzeniem samochodów, które ma miejsce w warsztatach, jest urwanie się korka spustu oleju. Jest to element miski olejowej każdego pojazdu, z wyjątkiem tych elektrycznych, które mają silniki smarowane w inny sposób. Bywa, że jeśli ktoś nie wymieniał oleju bardzo długo, bądź też jeśli dokręcił korek wyjątkowo mocno, to niestety ulegnie on zapieczeniu i zerwaniu podczas próby poluzowania przy kolejnej wymianie.
Oprócz tego w korku spustowym oleju Subaru, ale też innych marek samochodów, znajduje się wycięcie na klucz imbusowy lub torx. To wycięcie potrafi się uszkodzić, co uniemożliwia odkręcenie korka. Wobec tego dobrze, jeśli warsztat posiada też kompletne miski olejowe.
Spora liczba warsztatów podejmuje się remontu silników. Co prawda nie jest to dziś aż tak popularne jak kiedyś zajęcie, jednak wciąż wielu kierowców przywiązanych do swoich aut, jeśli dojdzie w nich do uszkodzenia silnika, chce przeprowadzić jego remont. Taki serwis koniecznie musi mieć śruby korbowodowe Opel, ponieważ one są najczęstszym problemem uszkodzeń silnika w tych autach. Dochodzi po prostu do ich zerwania pod wpływem dużej siły nacisku i trzeba je wymienić na nowe.