Jak zaplanować podróż biznesową?

Duża konkurencja na rynku wymusza na wielu firmach konieczność utrzymywania regularnych kontaktów biznesowych z podmiotami krajowymi i zagranicznymi, które działają w tej samej branży. Otwarte granice sprzyjają z kolei tworzeniu przedstawicielstw i biur poza granicami kraju ojczystego, a także umożliwiają branie udziału w branżowych targach, konferencjach i wystawach w każdym miejscu na świecie. Dotyczy to nie tylko dużych przedsiębiorstw, ale również małych i średnich firm. Opisane procesy wiążą się z koniecznością wyjazdów służbowych, dlatego warto poznać kilka zasad dotyczących ich organizacji.

Samolotem czy pociągiem?

Organizując podróż biznesową – bez względu na to, czy krajową czy zagraniczną – można to zrobić samemu lub z udziałem specjalistycznej firmy. Trzeba jednak zawsze wziąć pod uwagę kilka kluczowych kwestii, przede wszystkim czas i komfort. Jeśli zależy nam na szybkim dostaniu się w wybrane miejsce, powinniśmy skorzystać z połączenia lotniczego. Cena biletu będzie większa niż w przypadku podróży pociągiem czy autokarem, ale sama podróż znacznie krótsza i bardziej komfortowa.

Pamiętajmy o tym, że podróżując długo w zatłoczonym przedziale czy wielokrotnie się przesiadając, przedsiębiorca niepotrzebnie traci siły i pojawia się na spotkaniu zmęczony lub niewyspany. Z tego powodu bardzo wiele firm (zwłaszcza tych większych) decyduje się na czarter samolotu, aby pracownicy mogli regularnie korzystać z tej formy podróżowania.

Istnieje też możliwość skorzystania z usług podmiotów, które same zorganizują nam wynajem samolotu. Pociąg lub autokar są natomiast dobrą alternatywą jedynie na krótkich dystansach, gdy miejsce docelowe naszej wyprawy biznesowej znajduje się nie dalej niż 200 km od siedziby firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

20 − 9 =