Decydując się na założenie własnej działalności gospodarczej, warto mieć plan, jak ma ona wyglądać i w jaki sposób chcemy ją prowadzić. Jest to równie ważne, a może nawet ważniejsze, w przypadku biznesów prowadzonych w większości lub całkowicie online, gdzie konkurencja z roku na rok jest coraz większa i gdzie coraz trudniej się wybić i stać zauważalnym. By osiągnąć sukces, trzeba zainwestować w różne narzędzia, które nam to umożliwią.
Podstawą dobrego prosperowania firmy w sieci, jest dobry hosting www ze stabilnym serwerem i prostą domeną .com lub .pl. Wszelkie darmowe hostingi, które oferują bardziej skomplikowane końcówki nazw stron, nie są polecane ze względu na to, że użytkownikowi znacznie trudniej je zapamiętać i zwykle są pomijane. Decydując się na dany hosting, należy kierować się nie tylko ceną, ale przede wszystkim takimi parametrami, jak możliwość utworzenia kopii bezpieczeństwa, certyfikaty SSL, obsługiwane wersje skryptów czy szybkość łącz serwerowych. Im większa, tym lepiej i tym mniejsza szansa, że popularna wśród odwiedzających strona, na przykład sklep internetowy z wieloma ciekawymi promocjami, nagle spowolni swoje działanie. Dobrze także, jeżeli nie ma ograniczeń domen i e-maili i posiada własne statystyki.
Kiedy mamy już na własność domenę i hosting www, zadbajmy o to, żeby nasza strona była widoczna w sieci. Najlepiej skorzystać z usług profesjonalistów od SEO, którzy wypozycjonują ją tak, żeby była widoczna w wyszukiwarkach. Nie mniej ważna jest grafika i ogólna estetyka strony, która może zachęcić potencjalnych klientów.