Chcąc mieć możliwość regulowania wysokości zawieszenia naszego samochodu, będziemy potrzebowali specjalnego rodzaju elementów. Zapewniają one możliwość dowolnej regulacji prześwitu pod autem, poprzez kręcenie nakrętkami na amortyzatorach. Żeby jednak cały ten zestaw działał prawidłowo, musi być odpowiednio zamontowany. Dlatego też dobrze jest znaleźć porządny warsztat samochodowy, który podejmie się tego zadania. Można też zamontować zawieszenie gwintowane samodzielnie, trzeba jednak pamiętać o kilku ważnych kwestiach.
Na początku należy zdjąć koła i poluzować mocowania kolumn McPhersona. Jeżeli pojazd z tyłu posiada inny sposób mocowania sprężyn oraz amortyzatorów, należy dokonać ich odkręcenia. Następnie należy rozbroić kolumny, używając do tego celu specjalnego ściągacza. Jeżeli nie jesteśmy pewni tego co robimy, lepiej skorzystajmy z usług warsztatu. Jeżeli sprężyna wystrzeli, może nas poważnie zranić. Na końcu wkładamy element gwintowany do wnętrza sprężyny, przez środek przekładamy amortyzator, na zewnątrz mocujemy sprężynę.
Zanim wyjedziemy na drogę na naszych nowo zamontowanych amortyzatorach z regulacją, należy najpierw dokonać ich wstępnego ustawienia. Powinniśmy sprawdzić na jakiej wysokości pojazd stał przed montażem zawieszenia gwintowanego i na początku ustawić dokładnie taką samą wysokość. Następnie możemy dowolnie regulować prześwit pod podwoziem. Opuszczając auto utwardzamy zawieszenie i zwiększamy walory trakcyjne pojazdu, zwłaszcza przy szybkiej jeździe po zakrętach. Podnosząc do góry zyskujemy natomiast większy komfort jazdy i lepsze tłumienie nierówności.